خلاصه سی دی اضافه وزن3 از آقای مهندس دژاکام قسمت اول

سه شنبه 16 مهر 1398 01:05 ب.ظ

نویسنده : mostafa aghayi
خلاصه سی دی اضافه‌وزن3 از آقای مهندس حسین دژاکام


نتیجه تصویری برای عکس برای اضافه وزن


در مورد کاهش وزن هم باید در درجه‌ی اول صورت‌مسئله آن را بدانیم و بلد باشیم برای هرگونه کاری باید اول صورت‌مسئله‌ی آن را بلد باشیم. چاقی موقعی بد می‌شود که به بیماری تبدیل شود.....

فرازی از یک نوشتار به تاریخ 05/05/75

خداوند خود بهتر می‌داند که چه کسانی را هدایت بنماید و راه را با چه چشمی خواهند یافت آنان اگر هم چراغ به دستشان بدهید از این‌که در تردیدها قدمی در آسمان و زمین دارند و آنچه هست نخواهند رسید و یا بسیار دیر به مطلب پی می‌برند و اگر این‌چنین نبود خداوند در وحی خود حیات وزندگی را به صور گوناگون بیان نمی‌نمود ما بایستی در هرلحظه از زمان ، زمان بیهوده از دست نرود زمان که می‌گوییم در استفاده در بعد زمین می‌باشد با گذراندن وقت کار مفید انجام بدهید و در آن صورت مورد لطف و عنایت قدرت مطلق یا خداوند قرار خواهیم گرفت. ما در آنچه در کائنات هست اگر بگوییم بارها و بارها رفتن و آمدن می‌خواهد و باید حوصله داشته باشیم و آهسته بدانید و پر نباشید که گرسنه طالب دانستن است و آنچه می‌بینید و دریافت می‌نمایید خوب توجه نمایی در ادامه همیشه به آنچه خواسته‌اید ، خواهید رسید و آنگاه آن روزنه‌ها و تاریکی‌های ظلمت مطلق روشن چون روز می‌شود.

آقای مهندس فرمودند : در مورد کاهش وزن هم باید در درجه‌ی اول صورت‌مسئله آن را بدانیم و بلد باشیم برای هرگونه کاری باید اول صورت‌مسئله‌ی آن را بلد باشیم. چاقی موقعی بد می‌شود که به بیماری تبدیل شود، چیزی که ما بیرون به‌عنوان چاقی می‌بینیم دو الی سه برابر آن را در داخل جسم قرار دارد که ما آن را نمی‌بینیم. همان‌طور که در رابطه با اعتیاد صورت‌مسئله را مشخص کردیم ، مشکل اعتیاد برای همیشه حل شد برای درمان سیگار هم صورت‌مسئله را پیدا کردیم ، حتی صورت‌مسئله زندگی کردن را هم نمی‌دانستیم وقتی به جهان‌بینی بالائی و تعادل نسبی رسیدیم ، استرس‌ها و کابوس‌های شبانه از بین رفت ، متوجه شدیم که چگونه زندگی کتیم. حال رسیدیم به جسم که اگر بخواهیم به‌سلامت کامل برسیم چه‌کارهایی باید انجام بدهیم و چه‌کارهایی نباید انجام بدهیم ، در رژیم‌های لاغری نظریه‌ها متفاوت است، که بدترین آن‌ها قرص‌های لاغری است که چقدر به جسم انسان ضرر می‌زند سوزاندن چربی در بدن هم دارای حساب‌وکتاب است و بدتر از قرص‌های لاغری ، پیکرتراشی است که در جامعه مد شده است و کار بسیار خطرناکی است، انسان مجسمه نیست که بخواهد پیکرتراشی کند.  یک سری از چاقی‌ها از بابت نخوردن صبحانه است. افراد باید حتماً صبحانه بخورند ، نخوردن صبحانه رابطه معکوس با چاقی دارد ما برای اضافه‌وزن خودمان باید چند کار اساسی انجام بدهیم:

اول این‌که باید از خوردن تنقلات و ریزه‌خواری پرهیز کنیم . دوم یاید از غذاهای طبیعی استفاده کنیم و دیگر این‌که تمام هیدروکربنات ها را بلد باشیم و در برنامه صبحانه حتماً از تخم‌مرغ آب پز استفاده کنیم.مسئله بعدی قبل از غذا خوردن سالاد مصرف کنیم که یکی از واجبات تغذیه است ، چون تمام ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه ، فیبر و ..... در سالاد وجود دارد.

آقای مهندس فرمودند : چربی‌ها 2 الی 3% صرف سوخت و ساخت خودشان می‌شود و کربوهیدرات‌ها 6 الی 8% صرف آسیاب کردن خودشان می‌شود و دیگر پروتئین‌ها که 25 الی 30% صرف سوخت‌وساز خودش می‌شود.

                                      منابع اصلی غذاها به سه دسته تقسیم می‌شوند :

کربوهیدرات‌ها 2- پروتئین‌ها 3- چربی‌ها این مواد غذایی برای عملکرد بدن حیاتی هستند و بدن انسان به حجم زیادی از آن‌ها نیاز دارد و همه آن‌ها باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد ، چراکه بدن به‌تنهایی توانایی تولید این مواد بسیار مقوی را ندارد.

کربوهیدرات‌ها چیست ؟ موادی که دارای کربن و هیدروژن و اکسیژن باشند به آن هیدروکربنات گفته می‌شود و درواقع قندها، نشاسته‌ها و فیبرهایی هستند که در میوه‌ها، غلات ، و سبزی‌ها پیدا می‌شود.

 معمولاً در رژیم غذایی برای لاغری کربوهیدرات را مقصر اصلی چاقی معرفی می‌کنند ولی وجود میزان کافی از آن در رژیم غذایی برای سلامتی ضروری و لازممی باشد. کربوهیدرات‌ها به دو گروه خوب و بد تقسیم می‌شوند : گروه اول ، چیزهایی که فرآوری می‌شوند، مثل : بیسکوییت ، سوسیس ، کنسرو ، شیرینی ، نوشابه ، حتی گندمی که پوست آن را جدا می‌کنند و گروه دوم کربوهیدرات‌های خوب مثل : نان‌هایی که از گندم کامل درست می‌شود ، سبزیجات ، مغزها ، غلات ، میوه‌ها ، حبوبات ، لوبیاها ، عدس و........

فیبر چیست ؟

فیبر غذایی یا ماده مقوی یا پایه‌ی گیاهی است این ماده نوعی کربوهیدرات است اما برخلاف کربوهیدرات‌های دیگر نمی‌توان آن را به مولکول‌های قندی قابل‌حل شکست. ازاین‌رو فیبر در حقیقت دست‌نخورده از مجاری گوارش عبور می‌کند و وارد روده‌ی بزرگ می‌شود. فیبر یک ماده‌ی غذایی است که در بعضی از میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد....... ادامه دارد

تایپ و ویرایش : مسافر مصطفی





دیدگاه ها : نظرات
برچسب ها: کنگره60 ، درمان اعتیاد ، آموزش ،
دنبالک ها: سی دی آموزشی ،
آخرین ویرایش: جمعه 19 مهر 1398 09:52 ب.ظ



شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات